• START
  • News
  • Artykuły
    • Spis treści
    • Oficer na stanowisku
    • Wszystko o Gazach
    • Stateczność statku
    • Recenzje
  • Porady
    • Praca na morzu
    • Ogólne
    • ECDIS
    • Kurs GMDSS
  • MarynarzSwiata.pl
  • Podcast
    • Jak rozpocząć pracę na morzu #1
    • Wypadek Golden Ray [2019] #2
    • Jak zdobyć pierwszą pracę na statku #3
  • Aplikacje
    • Baza Pytań i Odpowiedzi Egzamin CMKE
    • Przygotuj się do inspekcji SIRE, CDI i PSC
  • Kontakt
    • O mnie
    • Współpraca
MarynarzSwiata.pl
    • Start
    • Maritime News
    • Artykuły
      • Spis treści
      • Oficer na stanowisku
      • Wszystko o Gazach
      • Stateczność statku
      • Recenzje
    • Porady
      • Baza Pytań CMKE
      • Praca na morzu
      • Ogólne
      • ECDIS
      • Kurs GMDSS
    • Podcast
      • Jak rozpocząć pracę na morzu #1
      • Wypadek Golden Ray [2019] #2
      • Jak zdobyć pierwszą pracę na statku #3
    • Baza Pytań i Odpowiedzi Egzamin CMKE
    • Przygotuj statek do inspekcji SIRE, CDI i Port State Control
    • Kontakt
      • O mnie
      • Współpraca

Baza Pytań i Odpowiedzi do Egzaminów w urzędzie morskim CMKE

Wyobraź sobie, że możesz przyspieszyć naukę i lepiej zapamiętać cały materiał, którego musisz nauczyć podczas przygotowania do egzaminów.

Nowoczesna metoda przygotowania do egzaminów na podstawie techniki SRS czyli Interwałowy system powtarzania (ang. Spaced Repetition System, SRS). Dzięki tej metodzie nauka pytań do egzaminu będzie:

  • Efektywniejsza, dzięki metodologii nauki, która wspomaga nasz proces zapamiętywania poprzez codzienne odpytywanie materiału oraz jego dalsze utrwalanie. Uczysz się tego czego rzeczywiście nie pamiętasz.
  • Szybsza, jesteś w stanie nauczyć się tego materiału w dużo szybszym czasie niż podczas normalnej nauki. Metody też wykorzystują studenci studiów medycznych, gdzie mają do nauczenia ogromną ilość słownictwa, definicji, itd…
  • Przyjemniejsza, nie wertujesz 500 kartek z pytaniami, wszystko masz dostępne na telefonie lub komputerze, bez dostępu do internetu, nawet w toalecie 😉

Sprawdzone przez kilkadziesiąt osób przystępujących do egzaminów na kurs starszego oficera w Gdyni.

Moja bazy pytań przygotowane zostały na podstawie aktualnych pytań Centralnej Morskiej Komisji Egzaminacyjnej.

Przygotuj się w efektywny sposób na egzamin:

  • teoretyczny na poziomie operacyjnym w dziale pokładowym
  • teoretyczny na poziomie operacyjnym w dziale maszynowym
  • teoretyczny na poziomie zarządzania w dziale maszynowym
  • teoretyczny na poziomie zarządzania w dziale pokładowym
  • teoretyczny na dyplom kapitana żeglugi wielkiej
  • teoretyczny na dyplom starszego oficera mechanika
  • teoretyczny na poziomie pomocniczym w dziale pokładowym na
  • świadectwo marynarza wachtowego
  • teoretyczny na poziomie pomocniczym w dziale pokładowym na
  • świadectwo starszego marynarza
  • teoretyczny na poziomie pomocniczym w dziale maszynowym, na
  • świadectwo motorzysty wachtowego
  • teoretyczny na poziomie pomocniczym w dziale maszynowym, na
  • świadectwo starszego motorzysty
  • teoretyczny na poziomie pomocniczym w dziale maszynowym, na
  • świadectwo elektromontera.
  • teoretyczny na świadectwo kucharza okrętowego
  • teoretyczny na dyplom szypra I klasy rybołówstwa morskiego
  • teoretyczny na dyplom szypra II klasy rybołówstwa morskiego
  • teoretyczny na odnowienie dyplomu w dziale pokładowym
  • teoretyczny na odnowienie dyplomu w dziale maszynowym

Przykłady bazy pytań i odpowiedzi

Wersja Android

Wersja Windows

Na czym polega ta metoda?

Co to jest Spaced Repetition System - SRS?

Metoda ta stara się rozwiązać problem zapominania. Zgodnie z tą metodologią nauki to idealnym momentem na zapamiętanie informacji jest moment kiedy nasz umysł stara się ją zapomnieć.

Załóżmy, że nie wiesz na jakiej podstawie dobierana jest długość łańcucha kotwicznego . I przypuśćmy, że teraz powiem Ci, na jakiej podstawie.

Dobierana długość łańcucha kotwicznego wynika z konieczności zapewnienia minimalnego kąta nachylenia trzonu kotwicy, celem zwiększenia jej siły trzymania, i jest funkcją głębokości akwenu oraz warunków hydrometeorologicznych.

Załóżmy, że masz dobrą pamięć, i będziesz pamiętać ten nowy fakt i będziesz pamiętał tę informację przez kolejne 20 minut . Po czym mózg zaczyna o niej zapominać.

Ale jeśli po 19 minutach i 59 sekundach , kiedy pijesz kawę, przypominasz sobie, że …

Dobierana długość łańcucha kotwicznego wynika z konieczności zapewnienia minimalnego kąta nachylenia trzonu kotwicy, celem zwiększenia jej siły trzymania, i jest funkcją głębokości akwenu oraz warunków hydrometeorologicznych.

I tak przez określone w metodologi etapy (20 min / 40 min / dzień / dwa dni / 5 dni / 10 dni / 20 dni i tak dalej, dzięki będziesz w stanie zachować w pamięci tę informację przez jeszcze długi czas. Czas pomiędzy zanikami pamięci rośnie wykładniczo z godzin do dni, potem z dni do miesięcy, a potem do lat.

To pojęcie spadku pamięci w czasie jest znane jako krzywa zapominania i zostało opracowane przez Hermana Ebbinghaua w 1885 roku.

krzywa-zapominania

Co to jest Aplikacja Anki?

Anki to oprogramowanie na licencji open source opracowane i utrzymywane przez Damiena Elmesa. Aplikację można traktować jako rodzaj „inteligentnego programu z kartaczkami”, który wykorzystuje cykliczne powtarzanie i sprawia, że ​​zapamiętywanie jest bardziej wydajne, szybsze i prostsze.

Anki opiera się na założeniu, że najlepiej zapamiętujesz wiedzę dzięki okresowym i strategicznym przypomnieniom. Co oznacza, że ​​jest zbudowany na podstawie powtarzania w określonych odstępach czasu.

Anki

Możesz użyć Aplikacji Anki, aby zapamiętać praktycznie wszystko, co wymaga zapamiętania.

Należy jednak pamiętać, że Anki nie zastępuje nauki. Najpierw musisz zrozumieć materiał, którego się uczysz, a następnie korzystać z Anki, co znakomicie pomoże ci zachować zdobytą wiedzę. Znaczenie Anki jest częścią procesu uczenia się, który następuje po zrozumieniu.

Jak się uczyć z aplikacji Anki?

Po zaimportowaniu pliku (Chief-AllInOne.apkg), wybierasz interesujący Cię przedmiot i naciskasz Start. Ukaże Ci się pierwsze pytanie i kiedy będziesz gotowy na odpowiedź, naciskasz przycisk Pokaż odpowiedź, aby wyświetlić prawidłową odpowiedź.

Po kliknięciu Pokaż odpowiedź i ukazaniu odpowiedzi musisz zadać sobie pytanie:

Czy to pytanie sprawiło mi trudność?

  • Jeśli nie znałeś odpowiedzi, możesz wybrać opcję Pokaż ponownie , co spowoduje ponowne wyświetlenie karty za mniej niż minutę .
  • Jeśli znałeś odpowiedź to możesz wybrać opcję Dobra , co spowoduje ponowne wyświetlenie karty za mniej niż 10 minut .
  • A jeśli odpowiedź była bardzo łatwa, wówczas wybierasz opcję Łatwa i nie zobaczysz karty ponownie przez dwa dni.

Program Anki śledzi następnie stan twoich postępów: które pytania Ci wyświetlić i kiedy. Co oznacza, że ​​Anki wykonuje żmudną pracę śledzenia twojej krzywej zapominania dla każdego pytania.

To jest moc automatyzacji powtarzania w odstępach czasu za pomocą oprogramowania.

Co potrzebuje do rozpoczęcia nauki?

Do wykorzystania mojej bazy danych pytań i odpowiedzi przygotowujących do egzaminu w urzędzie morskim potrzebujesz aplikacji Anki.

Aplikacja Anki dostępna jest w wersji na komputery z systemem Windows, Mac, Linux a także na urządzenia przenośne z systemem Android lub iPhone.

Aplikację ściągniesz z oficjalnej strony Anki: https://apps.ankiweb.net/

Następnie otrzymane pliki importujesz do swojej aplikacji Anki i rozpoczynasz proces nauki.

Jak zamówić bazę pytań i odpowiedzi przygotowujących do egzaminu?

Ile to kosztuje?

W przeliczeniu na zaoszczędzony czas? Niewiele.

Jednorazowy zakup bazy danych to koszt 10€.

Możesz to zrobić za pomocą PayPal, Revolut lub bezpośrednio na konto bankowe.

Baza Pytań - Dział Pokładowy

Kapitan

Baza zawiera pytania i odpowiedzi do:

  • F1-P1-Nawigacja
  • F1-P2-Urządzenia nawigacyjne
  • F1-P3-Bezpieczeństwo nawigacji
  • F2-P1-Zarządzanie statkiem
  • F2-P2-Bezpieczeństwo statku
  • F2-P3-Prawo morskie
  • Dodatkowe pytania z lat poprzednich do:
    • Prawo Morskie
    • oraz reszty funkcji powyżej.

Starszy Oficer

Baza zawiera pytania i odpowiedzi do:

  • F1-P1-Nawigacja
  • F1-P2-Meteorologia i oceanografia
  • F1-P3-Urządzenia nawigacyjne
  • F1-P4-Manewrowanie statkiem
  • F1-P5-Ratownictwo morskie
  • F1-P6-Bezpieczeństwo nawigacji
  • F1-P7-Siłownie okrętowe
  • F1-P8-Język angielski
  • F2-P1-Przewozy morskie
  • F2-P2-Budowa i stateczność statku
  • F3-P1-Zarządzanie statkiem
  • F3-P2-Bezpieczeństwo statku
  • F3-P3-Prawo morskie
  • F3-P4-Ochrona środowiska morskiego
  • Dodatkowe pytania z lat poprzednich do:
    • Stateczność
    • Prawo Morskie
    • Język Angielski (testy + słówka)

Oficer Wachtowy

Baza zawiera pytania i odpowiedzi do:

  • F1-P1-Nawigacja
  • F1-P2-Meteorologia i oceanografia
  • F1-P3-Urządzenia nawigacyjne
  • F1-P4-Manewrowanie statkiem
  • F1-P5-Ratownictwo morskie
  • F1-P6-Łączność morska
  • F1-P7-Bezpieczeństwo nawigacji
  • F1-P8-Język angielski
  • F2-P1-Budowa i stateczność statku
  • F2-P2-Przewozy morskie
  • F3-P1-Zarządzanie statkiem
  • F3-P2-Bezpieczeństwo statku
  • F3-P3-Prawo morskie
  • F3-P4-Ochrona środowiska morskiego

Starszy Marynarz

Baza zawiera pytania i odpowiedzi do:

  • F1-P1-nawigacja
  • F1-P2-meteorologia i oceanografia
  • F1-P3-urządzenia nawigacyjne
  • F1-P4-manewrowanie statkiem
  • F1-P5-bezpieczeństwo nawigacji
  • F1-P6-język angielski
  • F2-P1-przewozy morskie
  • F3-P1-bezpieczeństwo statku
  • F3-P2-prawo morskie
  • F3-P3-ochrona środowiska morskiego
  • F4-P1-budowa statku

Marynarz Wachtowy

Baza zawiera pytania i odpowiedzi do:

  • F1-P1-nawigacja
  • F1-P2-urządzenia nawigacyjne
  • F1-P3-łączność morska
  • F1-P4-bezpieczeństwo nawigacji
  • F1-P5-język angielski
  • F2-P1-budowa statku
  • F2-P2-przewozy morskie
  • F2-P3-bezpieczeństwo statku
  • F2-P4-ochrona środowiska morskiego

Kucharz Okrętowy

Baza zawiera pytania i odpowiedzi do:

  • F1-P1-bezpieczeństwo statku
  • F1-P2-produkty spożywcze-przechowywanie i obrót
  • F1-P3-technologia żywienia
  • F1-P4-język angielski

Baza Pytań - Dział Maszynowy

Drugi Mechanik i Starszy Mechanik

Baza zawiera pytania i odpowiedzi do:

  • F1-P1-Okrętowe silniki tłokowe
  • F1-P2-Siłownie okrętowe
  • F1-P3-Maszyny i urządzenia okrętowe
  • F1-P4-Kotły okrętowe
  • F1-P5-Chłodnictwo, wentylacja i klimatyzacja okrętowa
  • F1-P6-Termodynamika
  • F1-P7-Płyny eksploatacyjne
  • F1-P8-Język angielski
  • F2-P1-Elektrotechnika i elektronika okrętowa
  • F2-P2-Automatyka okrętowa
  • F3-P1-Mechanika i wytrzymałość materiałów
  • F3-P2-Technologia remontów
  • F3-P3-Teoria i budowa okrętu
  • F4-P1-Bezpieczna eksploatacja statku
  • F4-P2-Ochrona środowiska morskiego
  • F4-P3-Prawo i ubezpieczenia morskie

Mechanik Wachtowy

Baza zawiera pytania (w żegludze międzynarodowej oraz krajowej) i odpowiedzi do:

  • F1-P1-Okrętowe silniki tłokowe
  • F1-P2-Siłownie okrętowe
  • F1-P3-Maszyny i urządzenia okrętowe
  • F1-P4-Kotły okrętowe
  • F1-P5-Chłodnictwo, wentylacja i klimatyzacja okrętowa
  • F1-P6-Termodynamika
  • F1-P7-Płyny eksploatacyjne
  • F1-P8-Język angielski
  • F2-P1-Elektrotechnika i elektronika okrętowa
  • F2-P2-Automatyka okrętowa
  • F3-P1-Grafika inżynierska
  • F3-P2-Mechanika i wytrzymałość materiałów
  • F3-P3-Materiałoznawstwo okrętowe
  • F3-P4-Technologia remontów
  • F4-P1-Bezpieczna eksploatacja statku
  • F4-P2-Ochrona środowiska morskiego
  • F4-P3-Teoria i budowa okrętu

Elektroautomatyk

Baza zawiera pytania i odpowiedzi do:

  • F1-P10-Technika cyfrowa
  • F1-P11-Sieci komputerowe
  • F1-P12-Sterowniki programowalne
  • F1-P13-Inżynieria materiałowa
  • F1-P14-Metrologia
  • F1-P15-Język angielski
  • F1-P1-Podstawy elektrotechniki
  • F1-P2-Elektronika i energoelektronika
  • F1-P3-Maszyny elektryczne
  • F1-P4-Podstawy automatyki
  • F1-P5-Elektryczne zautomatyzowane napędy okrętowe
  • F1-P6-Automatyzacja okrętowych systemów energetycznych
  • F1-P7-Okrętowe systemy kontrolno-pomiarowe
  • F1-P8-Elektroenergetyka okrętowa
  • F1-P9-Technika wysokich napięć
  • F2-P1-Aparaty i urządzenia elektryczne
  • F2-P2-Chłodnictwo, wentylacja i klimatyzacja okrętowa
  • F2-P3-Siłownie okrętowe i mechanizmy pomocnicze
  • F2-P4-Eksploatacja okrętowych urządzeń elektrycznych
  • F2-P5-Budowa i teoria okrętu
  • F2-P6-Okrętowe urządzenia pokładowe
  • F2-P7-Urządzenia elektronawigacyjne
  • F2-P8-Urządzenia łączności okrętowej
  • F3-P1-Ergonomia i bezpieczeństwo pracy na statku
  • F3-P2-Ochrona środowiska morskiego
  • F3-P3-Umiejętności kierownicze i praca w zespołach

Starszy Motorzysta

Baza zawiera pytania i odpowiedzi do:

  • F1-P10-Język angielski
  • F1-P1-Okrętowe silniki tłokowe
  • F1-P2-Siłownie okrętowe
  • F1-P3-Maszyny i urządzenia okrętowe
  • F1-P4-Kotły okrętowe
  • F1-P5-Chłodnictwo, wentylacja i klimatyzacja okrętowa
  • F1-P6-Termodynamika
  • F1-P7-Płyny eksploatacyjne
  • F1-P8-Mechanika i wytrzymałość materiałów
  • F1-P9-Teoria i budowa okrętu
  • F2-P1-Elektrotechnika i elektronika okrętowa
  • F2-P2-Automatyka okrętowa
  • F3-P1-Technologia remontów
  • F3-P2-Materiałoznawstwo okrętowe
  • F3-P3-Grafika inżynierska
  • F4-P1-Bezpieczna eksploatacja statku
  • F4-P2-Ochrona środowiska morskiego

Motorzysta Wachtowy

Baza zawiera pytania i odpowiedzi do:

  • F1-P10-Język angielski
  • F1-P1-Okrętowe silniki tłokowe
  • F1-P2-Siłownie okrętowe
  • F1-P3-Maszyny i urządzenia okrętowe
  • F1-P4-Kotły okrętowe
  • F1-P5-Elektrotechnika i elektronika okrętowa
  • F1-P6-Technologia remontów
  • F1-P7-Teoria i budowa okrętu
  • F1-P8-Bezpieczna eksploatacja statku
  • F1-P9-Ochrona środowiska morskiego

Elektromonter

Baza zawiera pytania i odpowiedzi do:

  • F1-P1-Zasady bezpiecznej pracy przy okrętowych urządzeniach elektrycznych
  • F1-P2-Podstawy elektrotechniki i elektroniki
  • F1-P3-Maszyny i napędy elektryczne
  • F1-P4-Elektrotechnika okrętowa
  • F1-P5-Automatyka okrętowa
  • F1-P6-Metrologia i systemy pomiarowe
  • F1-P7-Silniki spalinowe i ich systemy sterowania
  • F1-P8-Maszyny i urządzenia okrętowe
  • F1-P9-Język angielski
  • F2-P1-Remonty maszyn, instalacji i okrętowych urządzeń elektrycznych
  • F2-P2-Technologia remontów
  • F2-P3-Chłodnictwo, klimatyzacja i wentylacja
  • F2-P4-Kotły okrętowe
  • F2-P5-Płyny eksploatacyjne
  • F2-P6-Teoria i budowa okrętu
  • F3-P1-Bezpieczna eksploatacja statku
  • F3-P2-Ochrona środowiska morskiego
  • F3-P3-Wiedza okrętowa

Zamów już teraz !!!

Mój Instagram

Aktualnie zajęte tereny #ukraina przez wojska okupacyjne #rosjaJak widać stoją już pod Kijowem. Zajęto tereny dawnego reaktora jądrowego w Czernobylu. Charków bliski przejęcia. Podobno jednostki z Naddniestrza również atakują od strony południowej jednak nie potwierdzono tych informacji.#tanker #tankership #instaship #instashipping #lifeonship #praca #pracamarzeń #marynarz #captain #shipstagram #instasea #seaman #seafarer #seafarers #mariner #mariners #marinero #coolmariners #maritime #maritime_family #navigation #lng #seamanlife #morze #statek #sea #sailor #wojna
Dzisiaj kolejny temat z serii pytania do was. Dzisiejszy wpis będzie poświęcony zachowaniom, zachowaniom często uważanych za sprzecznych z ludzką naturą. Zarezerwowanych dla osób socjopatycznych, nie rzadko z początkami chorób umysłowych. Zastanawiam się ilu z was miało do czynienia na statku z takimi osobami. Osobiście miałem do czynienia z megalomanem, osoba generalnie o niskiej samoocenie ale niestety na wysokim stanowisku. Czym objawia się megalomania? Według słownika wyrazów obcych jest to przesadne skupienie na własnej doskonałości, samozadowoleniu oraz świadomości własnej wartości, znaczenia i możliwości, prowadzące do zawyżenia samooceny a w efekcie powodowania konfliktu z innymi osobami. To wraz z elementami kompleksu Boga (stan umysłu, w którym dana osoba uważa, że posiada nadnaturalne uprawnienia lub nieograniczone możliwości. Osoba zazwyczaj uważa się za stojącą powyżej zasad społeczeństwa oraz że należy jej się z tego tytułu szczególna uwaga) powodowały niemałe zamieszanie na statku, ciągle knucie za plecami , próby dyskredytacji drugiej osoby , ciągła walka z załogą poprzez wywyższanie się i niezrozumiałe dla innych działania, często podejmowane wyłącznie w celu pokazania własnej zajebistości. A jak było, a może wciąż jest u was? Czy często zdarza się wam spotkać osoby o trudnym i niezrozumiałym charakterze na statku? Jeżeli tak to czym objawiały się te zachowania i jak radziliście sobie z takimi osobami? Podziel się tym w komentarzu. Miłej środy#tanker #tankership #instaship #instashipping #lifeonship #praca #pracamarzeń #marynarz #captain #shipstagram #instasea #seaman #seafarer #seafarers #mariner #mariners #marinero #coolmariners #maritime #maritime_family #navigation #lng #seamanlife #morze #statek #sea #sailor #sealovers #maritimelife #shiplife
Dzień dobry, dzień dobry....Dzisiaj coś do gaśnicach. Pierwsza gaśnica, o której istnieją jakiekolwiek wzmianki, została opatentowana w Anglii w 1723 roku przez Ambrose'a Godfreya, znanego wówczas chemika. Składała się ona z beczki z płynem gaśniczym zawierającej cynową komorę z prochem strzelniczym. Była ona połączona z systemem lontów, które zapalały się, eksplodując proch i rozpraszając roztwór. Urządzenie to było prawdopodobnie używane w ograniczonym zakresie, gdyż Bradley's Weekly Messenger z 7 listopada 1729 roku wspomina o jego skuteczności w powstrzymaniu pożaru w Londynie.Przenośna gaśnica ciśnieniowa, "Extincteur", została wynaleziona przez brytyjskiego kapitana George'a Williama Manby'ego i zademonstrowana w 1816 r. "Komisarzom do spraw koszar"; składała się z miedzianego naczynia zawierającego 13,6 litra roztworu popiołu perłowego (węglanu potasu) w sprężonym powietrzu. Po uruchomieniu wyrzucał on ciecz na ogień.#tanker #tankership #instaship #instashipping #lifeonship #praca #pracamarzeń #marynarz #captain #shipstagram #instasea #seaman #seafarer #seafarers #mariner #mariners #marinero #coolmariners #maritime #maritime_family #navigation #lng #seamanlife #morze #statek #sea #sailor #sealovers #maritimelife #shiplife
Wypadki, wypadki zdarzają się i to takie, że ciężko uwierzyć w splot takich wydarzeń. Czasem jest tak, że starasz się, robią wszystko aby nic złego się nie wydarzyło, a to i tak się wydarza. 13 dzień lutego minął bez przeszkód i na szczęście nie był to piątek, choć trzeba pamiętać, że przesądnośc piątku nie występuje wszędzie na świecie, bo np. w Hiszpanii uważa się za taki dzień wtorek.Według historyka folkloru Donalda Dosseya, pechowa natura liczby "13" wywodzi się z norweskiego mitu o 12 bogach, którzy urządzili przyjęcie w Valhalli. Podstępny bóg Loki, który nie został zaproszony, przybył jako 13. gość i zaaranżował, aby Höðr zastrzelił Baldera strzałą zakończoną jemiołą. "Balder umarł, a cała Ziemia pogrążyła się w mroku. Cała Ziemia pogrążyła się w żałobie. To był zły, pechowy dzień." To ważne wydarzenie w mitologii nordyckiej spowodowało, że liczba 13 została uznana za pechową.A jak wyglądały wasze pechowe dni? Zapraszam do dyskusji w komentarzach.#tanker #tankership #instaship #instashipping #lifeonship #praca #pracamarzeń #marynarz #captain #shipstagram #instasea #seaman #seafarer #seafarers #mariner #mariners #marinero #coolmariners #maritime #maritime_family #navigation #lng #seamanlife #morze #statek #sea #sailor #sealovers #maritimelife #shiplife
Dzień dobry drodzy czytelnicy moich wypocin morskich :) Dzisiaj chciałbym poruszyć z wami temat naszych zarobków oraz tego co tracimy (zyskujemy?) wybierając jako profesję pracę na morzu, niezależnie od stanowiska. Mam nadzieję, że wpis ten oraz dyskusja pod tym postem pomoże w podjęciu decyzji młodym ludziom, którzy jeszcze wachają się przed zmianą swojego trybu życia.To, że kokosów w tej pracy niema co oczekiwać to chyba wszyscy wiemy, szczególnie teraz kiedy inflacja szaleje na naszym podwórku, wzrostów wynagrodzenia nie widać na horyzoncie, a obowiązków , stresu oraz coraz dziwniejszych wymogów coraz więcej. To też może nie jest pełny obraz tej sytuacji, bo są statki gdzie opłaca się jeszcze pływać ale w większości przypadków to w dzisiejszych czasach mija się trochę z celem, a przynajmniej w takiej formie jak to wygląda teraz. Załóżmy, młody człowiek idąc na studia w trybie dziennym (utrzymywany jest przez rodziców i ten koszt można pominąć) spędza 5 lat studiów na uzyskaniu tytułu pozwalającego mu na pracę na morzu jako kadet (oczywiście uzyskuje papiery oficerskie ale potem zazwyczaj jedzie za kadeta) (pomijam tu szkoły SDK, które szkolą do egzaminów oficerskich). W wielu przypadkach 6-12 miesięcy na statku za kadeta. Kiedy ja zaczynałem to było 600€ miesięcznie, teraz widzę, że jest nawet mniej. Następnie junior oficer/mechanik wykonujący pracę 4-go mechanika lub 3 oficera za mniejsze pieniądze ( na LPG z tego co się orientuję teraz to 2000€ miesięcznie), i tak kilka lat zlatuje do zostania starszym oficerem lub 2 mechanikiem , gdzie te pieniądze są już większe ale to też zależy od rodzaju statku. Bo trzeba pamiętać, że jeżeli nie zarabia się on-off to nasze wynagrodzenie trzeba podzielić na 2, bo przecież w domu nie zarabiasz, nie dostajesz też ubezpieczenia społecznego co na przestrzeni lat i pod koniec kariery na morzu ma kolosalne znaczenie....Reszta wpisu na Facebook (limit znaków) sorry
Cóż, świat się zmienia, świat biegnie do przodu... A pewne zachowania na morzu pozostają niezmienne. Często rozmawiam z ludźmi, którzy planują swoją karierę na morzu, jednak nie wiedzą czego dokładnie oczekiwać od takiej pracy, na czym skupić się najbardziej. Jak wygląda praca dla osób niewtajemniczonych w branży morskiej? Jes wiele elementów w tej pracy które mają znaczenie dla nas, dla naszego zdrowia fizycznego i psychicznego, ale chyba ludzie, praca i życie z ludźmi to jest ten element często najtrudniejszy, z którym walczymy każdego dnia. Są ludzie którzy potrafią uprzykrzyć życie całej załodze przez cały kontrakt i tacy ludzie czują satysfakcję z prowadzenia wojny z załogą. Czy to chorobą czy po prostu osobowość? Ciężko stwierdzić jednoznacznie. Jednak zawsze myślę, że karma wraca i wyrównuje rachunki.... Pozdrawiam i życzę miłego weekendu :)#tanker #tankership #instaship #instashipping #lifeonship #praca #pracamarzeń #marynarz #captain #shipstagram #instasea #seaman #seafarer #seafarers #mariner #mariners #marinero #coolmariners #maritime #maritime_family #navigation #lng #seamanlife #morze #statek #sea #sailor #sealovers #maritimelife #shiplife
Pędnik Voith Schneider (VSP) jest wyspecjalizowanym morskim systemem napędowym produkowanym przez Voith Group, opartym na konstrukcji cyklotorowej.Charakteryzuje się wysoką manewrowością, jest w stanie niemal natychmiast zmienić kierunek ciągu. Znajduje szerokie zastosowanie na holownikach i promach.Jest to okrągła płyta, obracająca się wokół osi pionowej, która wystaje z dna statku. Każda z łopat może obracać się wokół osi pionowej. Wewnętrzna przekładnia zmienia kąt natarcia łopat w synchronizacji z obrotem płyty, dzięki czemu każda z łopat może zapewnić ciąg w dowolnym kierunku.W przeciwieństwie do pędnika azymutalnego (gdzie konwencjonalna śruba napędowa jest obracana wokół osi pionowej, aby ukierunkować jej ciąg, co pozwala na sterowanie statkiem bez użycia steru), napęd Voith-Schneider wymaga jedynie zmiany orientacji pionowych łopat. W warunkach morskich, napęd ten może być skierowany w dowolnym kierunku, co eliminuje konieczność stosowania steru. Jest on bardzo wydajny i zapewnia niemal natychmiastową zmianę kierunku. Napędy te są coraz częściej stosowane w przemyśle morskim.Pędniki azymutalne (i dysze Korta) mają zarówno zalety jak i wady w porównaniu do napędów cykloidalnych. Pędnik azymutalny jest mniej wydajny i wolniejszy w manewrowaniu, ale w krótkim okresie czasu jest prawdopodobnie tańszy. Wybór dokonywany jest na podstawie postrzeganych wymagań dotyczących wydajności.Niska sygnatura akustyczna sprzyja zastosowaniu napędu na trałowcach poprzez minimalizację kawitacji, ponieważ wirnik nie musi obracać się tak szybko dla danego ciągu.#tanker #tankership #instaship #instashipping #lifeonship #praca #pracamarzeń #marynarz #captain #shipstagram #instasea #seaman #seafarer #seafarers #mariner #mariners #marinero #coolmariners #maritime #maritime_family #navigation #lng #seamanlife #morze #statek #sea #sailor #sealovers #maritimelife #shiplife
Siedzę już w samolocie , miejsce zewnętrzne. Ciekawe czy będę miał farta i nikogo obok mnie nie będzie . Lot do Miami wykonuje Iberia Airbusem A340. Do zobaczenia w Miami.#iberia #samolot #plane #avion #wyprawa #madryt #miami #usa #spain
Wszystko co dobre szybko się kończy i czas wracać do marynarskiej pracy. Urlop bądź co bądź krótki ale intensywny. Jestem zupełnie nie przyzwyczajony do tak krótkich urlopów niestety zgodziłem się na to i trzeba ponosić tego konsekwencje. Dzisiejsze loty zaplanowane są do Madrytu, gdzie mam niecała godzinę na zmianę terminala na lot międzykontynentalny do Miami, tak więc na styk ale powinno się udać. W Miami mam przesiadkę do Kingston i 3h czasu i jeżeli nie będę musiał odbierać walizki to czasu powinno być aż nadto. Po przylocie do Kingston , dwa dni w hotelu w oczekiwaniu na statek. Jak ta przygoda w tym sezonie się potoczy zobaczymy razem :) Wracam do prostowania i informowania o bieżących sprawach na morzu. Do zobaczenia i trzymajcie się cześć.#alicantecitygram #statek #statki #marynarze #marynarz #marynarzswiata #endholidays #work #job
@ marynarzswiata
subscribe image background
subscribe image background

Subskrybuj MarynarzŚwiata.pl

You’ve been successfully subscribed to our newsletter!

Marynarz Świata

  • Facebook
  • Telegram
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • RSS
MarynarzSwiata.pl © 2021