• START
  • News
  • Artykuły
    • Spis treści
    • Oficer na stanowisku
    • Wszystko o Gazach
    • Stateczność statku
    • Recenzje
  • Porady
    • Praca na morzu
    • Ogólne
    • ECDIS
    • Kurs GMDSS
  • MarynarzSwiata.pl
  • Podcast
    • Jak rozpocząć pracę na morzu #1
    • Wypadek Golden Ray [2019] #2
    • Jak zdobyć pierwszą pracę na statku #3
  • Aplikacje
    • Baza Pytań i Odpowiedzi Egzamin CMKE
    • Przygotuj się do inspekcji SIRE, CDI i PSC
  • Kontakt
    • O mnie
    • Współpraca
MarynarzSwiata.pl
    • Start
    • Maritime News
    • Artykuły
      • Spis treści
      • Oficer na stanowisku
      • Wszystko o Gazach
      • Stateczność statku
      • Recenzje
    • Porady
      • Baza Pytań CMKE
      • Praca na morzu
      • Ogólne
      • ECDIS
      • Kurs GMDSS
    • Podcast
      • Jak rozpocząć pracę na morzu #1
      • Wypadek Golden Ray [2019] #2
      • Jak zdobyć pierwszą pracę na statku #3
    • Baza Pytań i Odpowiedzi Egzamin CMKE
    • Przygotuj statek do inspekcji SIRE, CDI i Port State Control
    • Kontakt
      • O mnie
      • Współpraca

Przygotuj statek do inspekcji SIRE, CDI i Port State Control

W dzisiejszym świecie handlu ładunkami przewożonymi w zbiornikach istnieje wysoka konkurencja i aby móc wybrać tych właściwych operatorów, którzy prowadzą swoje firmy w kierunku bezpieczeństwa wymyślono różne systemy inspekcji statków. Jednymi z najpopularniejszych są raporty CDI i SIRE. Inspekcje SIRE są zlecane przez firmy z branży naftowej, które są członkami OCIMF (Oil Companies International Marine Forum), zaś CDI (Chemical Distribution Institute) to system inspekcji przeznaczony dla chemikaliowców i gazowców.

Baza zawiera 1262 punkty do sprawdzenia na statku w celu pozytywnego przejścia inspekcji. Baza prowadzi Cię krok po kroku po tych obszarach, których wymagają inspektorzy.

Poznaj różnice pomiędzy inspekcjami

Inspekcja SIRE

Jedną z najważniejszych inicjatyw w zakresie bezpieczeństwa wprowadzonych przez OCIMF jest program raportów z inspekcji statków (SIRE). Ten program został pierwotnie uruchomiony w 1993 roku w celu rozwiązania problemów związanych z niskimi standardami przewożenia ładunków niebezpiecznych. Program SIRE jest wyjątkowym narzędziem oceny ryzyka zbiornikowców, przydatnym dla czarterujących i operatorów statków, terminali, a także organom rządowym zajmującym się bezpieczeństwem statków.

System SIRE to bardzo duża baza aktualnych informacji o statkach. Zasadniczo SIRE stawia na jakość standardów bezpieczeństwa w branży zbiornikowców. Od momentu wprowadzenia program SIRE zyskał akceptację w praktycznie całej branży jednym z głównych systemów inspekcji statków.

Od momentu uruchomienia programu SIRE przekazano do bazy ponad 180 000 raportów z inspekcji statków. Obecnie w bazie zawarte są ponad 22 500 raportów z kontroli blisko 8000 statków, które zostały przeprowadzone w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Program SIRE składa się z jednolitego protokołu kontroli:

  • Vessel Inspection Questionnaire (VIQ)
  • Barges Inspection Questionnaire (BIQ)
  • Uniform SIRE Inspection Report
  • Vessels Particulars Questionnaire (VPQ)
  • Barge Particulars Questionnaire (BPQ)

Protokoły te zostały stworzone, aby uczynić program bardziej jednolitym i przyjaznym dla użytkowników końcowych oraz zapewnić pełny poziom przejrzystości.

Dlatego istotne jest, aby kapitanowie oraz oficerowie na statku byli zaznajomieni z procesem inspekcji SIRE i zdawali sobie sprawę, że ich wiedza oraz umiejętności będą miały odzwierciedlenie w raporcie oraz przyszłości danego statku na rynku ładunkami.

Inspekcja CDI

CDI jest organizacją przemysłu chemicznego, zarejestrowaną zgodnie z prawem holenderskim jako Stichting Chemical Distribution Institute (CDI) i działa jako fundacja non-profit.

Cele:

  • Ciągłe doskonalenie bezpieczeństwa, ochrony i jakości działania transportu morskiego i magazynowania dla przemysłu chemicznego.
  • Poprzez współpracę z przemysłem i ośrodkami edukacyjnymi, stymuluje rozwój najlepszych praktyk branżowych w transporcie morskim i magazynowaniu produktów chemicznych.
  • Dostarczanie klientom i zainteresowanym stronom informacji i porad dotyczących najlepszych praktyk branżowych i międzynarodowych przepisów dotyczących transportu morskiego i przechowywania produktów chemicznych.
  • Monitorowanie aktualnego i przyszłego międzynarodowego prawodawstwa oraz zapewnianie ustawodawcom doświadczenia, wiedzy i porad ze strony przemysłu chemicznego.
  • Zapewnienie firmom chemicznym efektywnych kosztowo systemów oceny ryzyka, wspierając w ten sposób ich zaangażowanie w odpowiedzialność i przestrzeganie Kodeksu Praktyki Zarządzania Dystrybucją.
  • Zapewnienie jednolitego zestawu wiarygodnych i spójnych protokołów kontrolnych, z których firmy chemiczne mogą korzystać bez obaw.
  • Szkolenie, kwalifikacje i akredytacja inspektorów.
  • Rozwój i utrzymywanie baz danych, w których można publikować informacje dotyczące inspekcji i oceny ryzyka statków.

Inspekcja PSC

Port State Control (PSC) to inspekcja statków flagi obcej w portach w celu sprawdzenia, czy stan statku i jego wyposażenia są zgodne z wymogami przepisów międzynarodowych oraz czy statek jest obsadzony i eksploatowany zgodnie z tymi przepisami.

Wiele z najważniejszych konwencji technicznych IMO zawiera postanowienia dotyczące inspekcji statków podczas wizyt w obcych portach w celu upewnienia się, że spełniają one wymagania IMO.

Inspekcje te miały początkowo stanowić uzupełnienie wdrażania przez państwo bandery, ale doświadczenie pokazało, że mogą one być niezwykle skuteczne. Organizacja przyjęła rezolucję A.682 (17) w sprawie współpracy regionalnej w zakresie kontroli statków. Statek wpływający do portu w jednym kraju zwykle odwiedza także inne kraje w regionie i dlatego inspekcja może być bardziej efektywna, jeśli będzie ściśle skoordynowana, aby skupić się na statkach niespełniających norm i w celu uniknięcia wielokrotnych inspekcji.

Zapewnia to inspekcję jak największej liczby statków, ale jednocześnie zapobiega opóźnieniom statków z powodu niepotrzebnych inspekcji. Główna odpowiedzialność za normy dla statków spoczywa na państwie bandery – ale kontrola państwa portu zapewnia „siatkę bezpieczeństwa” do łapania statków niespełniających norm.

Podpisano dziewięć regionalnych umów o kontroli państwa portu: Europa i północny Atlantyk (memorandum paryskie); Azja i Pacyfik (protokół z Tokio); Ameryka Łacińska (Acuerdo de Viña del Mar); Karaiby (protokół z Karaibów); Afryka Zachodnia i Środkowa (protokół z Abudży); region Morza Czarnego (protokół dotyczący Morza Czarnego); Morze Śródziemne (MoU śródziemnomorskie); Ocean Indyjski (protokół dotyczący Oceanu Indyjskiego); i protokół ustaleń z Rijadu. Straż Przybrzeżna Stanów Zjednoczonych utrzymuje dziesiąty reżim PSC.

IMO była gospodarzem sześciu warsztatów dla sekretarzy MoU / Porozumienia PSC i kierowników baz danych inspekcji. Warsztaty zostały sfinansowane z Funduszu Współpracy Technicznej IMO i miały na celu wsparcie regionalnych systemów kontroli państwa portu poprzez stworzenie platformy współpracy, a także zapewnienie forum dla zaangażowanych stron i wymiany pomysłów oraz doświadczeń. Miały również na celu zachęcenie do harmonizacji i koordynacji działań PSC oraz do opracowania praktycznych zaleceń, które mogą być przekazane IMO do dalszej analizy przez odpowiednie komitety i podkomitety Organizacji.

KUP BAZĘ INSPECJA SIRE CDI PSC - 15€

Zapisz się do Newslettera

Nie będę wysyłać Ci spamu, Twój e-mail jest u mnie bezpieczny.

Wysyłając swoje dane, wyrażasz zgodę na ich przetwarzanie do wysyłki newslettera w celach marketingowych. W każdej chwili możesz się wypisać.

Zostałeś pomyślnie zapisany do mojego biuletynu!

Przykład Bazy ANKI: Inspekcja SIRE CDI PSC

Wersja Android

Wersja Windows

Na czym to polega?

Do kogo skierowana jest ta baza?

Baza skierowana jest do oficerów działu pokładowego i maszynowego w dziale operacyjnym jak i zarządzania.

Jak korzystać z aplikacji Anki?

Do wykorzystania mojej bazy danych potrzebujesz aplikacji Anki.

Aplikacja Anki dostępna jest w wersji na komputery z systemem Windows, Mac, Linux a także na urządzenia przenośne z systemem Android lub iPhone.

Aplikację ściągniesz z oficjalnej strony Anki: https://apps.ankiweb.net/

Następnie otrzymane pliki importujesz do swojej aplikacji Anki i wszystko jest gotowe.

Po zaimportowaniu pliku (VettingPack.apkg), wybierasz interesującą Cię inspekcję (SIRE, CDI) oraz konkretny rozdział, a następnie naciskasz Start. Ukaże Ci się pierwsze pytanie (w kolejności alfabetycznej) Po naciśnięciu przycisku Pokaż odpowiedź, wyświetli Ci się opis danego zagadnienia wraz z referencją na jakiej podstawie taki punkt jest wymagany.

Po kliknięciu Pokaż odpowiedź i ukazaniu odpowiedzi musisz zadać sobie pytanie:

Czy to pytanie sprawiło mi trudność?

  • Jeśli nie znałeś odpowiedzi, możesz wybrać opcję Pokaż ponownie , co spowoduje ponowne wyświetlenie karty za mniej niż minutę .
  • Jeśli znałeś odpowiedź to możesz wybrać opcję Dobra , co spowoduje ponowne wyświetlenie karty za mniej niż 10 minut .
  • A jeśli odpowiedź była bardzo łatwa, wówczas wybierasz opcję Łatwa i nie zobaczysz karty ponownie przez dwa dni.

Program Anki śledzi następnie stan twoich postępów: które pytania Ci wyświetlić i kiedy. Co oznacza, że ​​Anki wykonuje żmudną pracę śledzenia twojej krzywej zapominania dla każdego pytania.

To jest moc automatyzacji powtarzania w odstępach czasu za pomocą oprogramowania.

Ile to kosztuje?

W przeliczeniu na zaoszczędzony czas? Niewiele.

Jednorazowy zakup bazy danych to koszt 15€.

Możesz to zrobić za pomocą PayPal, Revolut lub bezpośrednio na konto bankowe.

KUP BAZĘ INSPECJA SIRE CDI PSC - 15€

Zapisz się do Newslettera

Nie będę wysyłać Ci spamu, Twój e-mail jest u mnie bezpieczny.

Wysyłając swoje dane, wyrażasz zgodę na ich przetwarzanie do wysyłki newslettera w celach marketingowych. W każdej chwili możesz się wypisać.

Zostałeś pomyślnie zapisany do mojego biuletynu!

Mój Instagram

Aktualnie zajęte tereny #ukraina przez wojska okupacyjne #rosjaJak widać stoją już pod Kijowem. Zajęto tereny dawnego reaktora jądrowego w Czernobylu. Charków bliski przejęcia. Podobno jednostki z Naddniestrza również atakują od strony południowej jednak nie potwierdzono tych informacji.#tanker #tankership #instaship #instashipping #lifeonship #praca #pracamarzeń #marynarz #captain #shipstagram #instasea #seaman #seafarer #seafarers #mariner #mariners #marinero #coolmariners #maritime #maritime_family #navigation #lng #seamanlife #morze #statek #sea #sailor #wojna
Dzisiaj kolejny temat z serii pytania do was. Dzisiejszy wpis będzie poświęcony zachowaniom, zachowaniom często uważanych za sprzecznych z ludzką naturą. Zarezerwowanych dla osób socjopatycznych, nie rzadko z początkami chorób umysłowych. Zastanawiam się ilu z was miało do czynienia na statku z takimi osobami. Osobiście miałem do czynienia z megalomanem, osoba generalnie o niskiej samoocenie ale niestety na wysokim stanowisku. Czym objawia się megalomania? Według słownika wyrazów obcych jest to przesadne skupienie na własnej doskonałości, samozadowoleniu oraz świadomości własnej wartości, znaczenia i możliwości, prowadzące do zawyżenia samooceny a w efekcie powodowania konfliktu z innymi osobami. To wraz z elementami kompleksu Boga (stan umysłu, w którym dana osoba uważa, że posiada nadnaturalne uprawnienia lub nieograniczone możliwości. Osoba zazwyczaj uważa się za stojącą powyżej zasad społeczeństwa oraz że należy jej się z tego tytułu szczególna uwaga) powodowały niemałe zamieszanie na statku, ciągle knucie za plecami , próby dyskredytacji drugiej osoby , ciągła walka z załogą poprzez wywyższanie się i niezrozumiałe dla innych działania, często podejmowane wyłącznie w celu pokazania własnej zajebistości. A jak było, a może wciąż jest u was? Czy często zdarza się wam spotkać osoby o trudnym i niezrozumiałym charakterze na statku? Jeżeli tak to czym objawiały się te zachowania i jak radziliście sobie z takimi osobami? Podziel się tym w komentarzu. Miłej środy#tanker #tankership #instaship #instashipping #lifeonship #praca #pracamarzeń #marynarz #captain #shipstagram #instasea #seaman #seafarer #seafarers #mariner #mariners #marinero #coolmariners #maritime #maritime_family #navigation #lng #seamanlife #morze #statek #sea #sailor #sealovers #maritimelife #shiplife
Dzień dobry, dzień dobry....Dzisiaj coś do gaśnicach. Pierwsza gaśnica, o której istnieją jakiekolwiek wzmianki, została opatentowana w Anglii w 1723 roku przez Ambrose'a Godfreya, znanego wówczas chemika. Składała się ona z beczki z płynem gaśniczym zawierającej cynową komorę z prochem strzelniczym. Była ona połączona z systemem lontów, które zapalały się, eksplodując proch i rozpraszając roztwór. Urządzenie to było prawdopodobnie używane w ograniczonym zakresie, gdyż Bradley's Weekly Messenger z 7 listopada 1729 roku wspomina o jego skuteczności w powstrzymaniu pożaru w Londynie.Przenośna gaśnica ciśnieniowa, "Extincteur", została wynaleziona przez brytyjskiego kapitana George'a Williama Manby'ego i zademonstrowana w 1816 r. "Komisarzom do spraw koszar"; składała się z miedzianego naczynia zawierającego 13,6 litra roztworu popiołu perłowego (węglanu potasu) w sprężonym powietrzu. Po uruchomieniu wyrzucał on ciecz na ogień.#tanker #tankership #instaship #instashipping #lifeonship #praca #pracamarzeń #marynarz #captain #shipstagram #instasea #seaman #seafarer #seafarers #mariner #mariners #marinero #coolmariners #maritime #maritime_family #navigation #lng #seamanlife #morze #statek #sea #sailor #sealovers #maritimelife #shiplife
Wypadki, wypadki zdarzają się i to takie, że ciężko uwierzyć w splot takich wydarzeń. Czasem jest tak, że starasz się, robią wszystko aby nic złego się nie wydarzyło, a to i tak się wydarza. 13 dzień lutego minął bez przeszkód i na szczęście nie był to piątek, choć trzeba pamiętać, że przesądnośc piątku nie występuje wszędzie na świecie, bo np. w Hiszpanii uważa się za taki dzień wtorek.Według historyka folkloru Donalda Dosseya, pechowa natura liczby "13" wywodzi się z norweskiego mitu o 12 bogach, którzy urządzili przyjęcie w Valhalli. Podstępny bóg Loki, który nie został zaproszony, przybył jako 13. gość i zaaranżował, aby Höðr zastrzelił Baldera strzałą zakończoną jemiołą. "Balder umarł, a cała Ziemia pogrążyła się w mroku. Cała Ziemia pogrążyła się w żałobie. To był zły, pechowy dzień." To ważne wydarzenie w mitologii nordyckiej spowodowało, że liczba 13 została uznana za pechową.A jak wyglądały wasze pechowe dni? Zapraszam do dyskusji w komentarzach.#tanker #tankership #instaship #instashipping #lifeonship #praca #pracamarzeń #marynarz #captain #shipstagram #instasea #seaman #seafarer #seafarers #mariner #mariners #marinero #coolmariners #maritime #maritime_family #navigation #lng #seamanlife #morze #statek #sea #sailor #sealovers #maritimelife #shiplife
Dzień dobry drodzy czytelnicy moich wypocin morskich :) Dzisiaj chciałbym poruszyć z wami temat naszych zarobków oraz tego co tracimy (zyskujemy?) wybierając jako profesję pracę na morzu, niezależnie od stanowiska. Mam nadzieję, że wpis ten oraz dyskusja pod tym postem pomoże w podjęciu decyzji młodym ludziom, którzy jeszcze wachają się przed zmianą swojego trybu życia.To, że kokosów w tej pracy niema co oczekiwać to chyba wszyscy wiemy, szczególnie teraz kiedy inflacja szaleje na naszym podwórku, wzrostów wynagrodzenia nie widać na horyzoncie, a obowiązków , stresu oraz coraz dziwniejszych wymogów coraz więcej. To też może nie jest pełny obraz tej sytuacji, bo są statki gdzie opłaca się jeszcze pływać ale w większości przypadków to w dzisiejszych czasach mija się trochę z celem, a przynajmniej w takiej formie jak to wygląda teraz. Załóżmy, młody człowiek idąc na studia w trybie dziennym (utrzymywany jest przez rodziców i ten koszt można pominąć) spędza 5 lat studiów na uzyskaniu tytułu pozwalającego mu na pracę na morzu jako kadet (oczywiście uzyskuje papiery oficerskie ale potem zazwyczaj jedzie za kadeta) (pomijam tu szkoły SDK, które szkolą do egzaminów oficerskich). W wielu przypadkach 6-12 miesięcy na statku za kadeta. Kiedy ja zaczynałem to było 600€ miesięcznie, teraz widzę, że jest nawet mniej. Następnie junior oficer/mechanik wykonujący pracę 4-go mechanika lub 3 oficera za mniejsze pieniądze ( na LPG z tego co się orientuję teraz to 2000€ miesięcznie), i tak kilka lat zlatuje do zostania starszym oficerem lub 2 mechanikiem , gdzie te pieniądze są już większe ale to też zależy od rodzaju statku. Bo trzeba pamiętać, że jeżeli nie zarabia się on-off to nasze wynagrodzenie trzeba podzielić na 2, bo przecież w domu nie zarabiasz, nie dostajesz też ubezpieczenia społecznego co na przestrzeni lat i pod koniec kariery na morzu ma kolosalne znaczenie....Reszta wpisu na Facebook (limit znaków) sorry
Cóż, świat się zmienia, świat biegnie do przodu... A pewne zachowania na morzu pozostają niezmienne. Często rozmawiam z ludźmi, którzy planują swoją karierę na morzu, jednak nie wiedzą czego dokładnie oczekiwać od takiej pracy, na czym skupić się najbardziej. Jak wygląda praca dla osób niewtajemniczonych w branży morskiej? Jes wiele elementów w tej pracy które mają znaczenie dla nas, dla naszego zdrowia fizycznego i psychicznego, ale chyba ludzie, praca i życie z ludźmi to jest ten element często najtrudniejszy, z którym walczymy każdego dnia. Są ludzie którzy potrafią uprzykrzyć życie całej załodze przez cały kontrakt i tacy ludzie czują satysfakcję z prowadzenia wojny z załogą. Czy to chorobą czy po prostu osobowość? Ciężko stwierdzić jednoznacznie. Jednak zawsze myślę, że karma wraca i wyrównuje rachunki.... Pozdrawiam i życzę miłego weekendu :)#tanker #tankership #instaship #instashipping #lifeonship #praca #pracamarzeń #marynarz #captain #shipstagram #instasea #seaman #seafarer #seafarers #mariner #mariners #marinero #coolmariners #maritime #maritime_family #navigation #lng #seamanlife #morze #statek #sea #sailor #sealovers #maritimelife #shiplife
Pędnik Voith Schneider (VSP) jest wyspecjalizowanym morskim systemem napędowym produkowanym przez Voith Group, opartym na konstrukcji cyklotorowej.Charakteryzuje się wysoką manewrowością, jest w stanie niemal natychmiast zmienić kierunek ciągu. Znajduje szerokie zastosowanie na holownikach i promach.Jest to okrągła płyta, obracająca się wokół osi pionowej, która wystaje z dna statku. Każda z łopat może obracać się wokół osi pionowej. Wewnętrzna przekładnia zmienia kąt natarcia łopat w synchronizacji z obrotem płyty, dzięki czemu każda z łopat może zapewnić ciąg w dowolnym kierunku.W przeciwieństwie do pędnika azymutalnego (gdzie konwencjonalna śruba napędowa jest obracana wokół osi pionowej, aby ukierunkować jej ciąg, co pozwala na sterowanie statkiem bez użycia steru), napęd Voith-Schneider wymaga jedynie zmiany orientacji pionowych łopat. W warunkach morskich, napęd ten może być skierowany w dowolnym kierunku, co eliminuje konieczność stosowania steru. Jest on bardzo wydajny i zapewnia niemal natychmiastową zmianę kierunku. Napędy te są coraz częściej stosowane w przemyśle morskim.Pędniki azymutalne (i dysze Korta) mają zarówno zalety jak i wady w porównaniu do napędów cykloidalnych. Pędnik azymutalny jest mniej wydajny i wolniejszy w manewrowaniu, ale w krótkim okresie czasu jest prawdopodobnie tańszy. Wybór dokonywany jest na podstawie postrzeganych wymagań dotyczących wydajności.Niska sygnatura akustyczna sprzyja zastosowaniu napędu na trałowcach poprzez minimalizację kawitacji, ponieważ wirnik nie musi obracać się tak szybko dla danego ciągu.#tanker #tankership #instaship #instashipping #lifeonship #praca #pracamarzeń #marynarz #captain #shipstagram #instasea #seaman #seafarer #seafarers #mariner #mariners #marinero #coolmariners #maritime #maritime_family #navigation #lng #seamanlife #morze #statek #sea #sailor #sealovers #maritimelife #shiplife
Siedzę już w samolocie , miejsce zewnętrzne. Ciekawe czy będę miał farta i nikogo obok mnie nie będzie . Lot do Miami wykonuje Iberia Airbusem A340. Do zobaczenia w Miami.#iberia #samolot #plane #avion #wyprawa #madryt #miami #usa #spain
Wszystko co dobre szybko się kończy i czas wracać do marynarskiej pracy. Urlop bądź co bądź krótki ale intensywny. Jestem zupełnie nie przyzwyczajony do tak krótkich urlopów niestety zgodziłem się na to i trzeba ponosić tego konsekwencje. Dzisiejsze loty zaplanowane są do Madrytu, gdzie mam niecała godzinę na zmianę terminala na lot międzykontynentalny do Miami, tak więc na styk ale powinno się udać. W Miami mam przesiadkę do Kingston i 3h czasu i jeżeli nie będę musiał odbierać walizki to czasu powinno być aż nadto. Po przylocie do Kingston , dwa dni w hotelu w oczekiwaniu na statek. Jak ta przygoda w tym sezonie się potoczy zobaczymy razem :) Wracam do prostowania i informowania o bieżących sprawach na morzu. Do zobaczenia i trzymajcie się cześć.#alicantecitygram #statek #statki #marynarze #marynarz #marynarzswiata #endholidays #work #job
@ marynarzswiata
subscribe image background
subscribe image background

Subskrybuj MarynarzŚwiata.pl

You’ve been successfully subscribed to our newsletter!

Marynarz Świata

  • Facebook
  • Telegram
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • RSS
MarynarzSwiata.pl © 2021